ID: 7986
Geopend
De didaktiek van de meetkunde in de eerste klas van het V.H.M.O.
€2,00
- Aantal
- 1
€2,00
8 kijken
144 bekeken
De kavel is nog niet verkocht.
Omschrijving
De didaktiek van de meetkunde in de eerste klas van het V.H.M.O.
Dr. D. van Hiele-Geldof
Proefschrift
I. Wat is een didaktisch experiment?
II. Beschouwingen over een nieuwe aanpak van het meetkunde-onderwijs
III. Verslag van de eerste kennismaking van de groepen 1A en 1B met meetkunde
IV. Toelichting bij de meetkunde-leerstof van het eerste stadium
V. Nieuwe didaktiek in verband met het meetkunde-leren in het eerste en tweede stadium
VI. Het onderwerp "Tegels"
VII. Benadering van de didaktiek der meetkunde uit de praktijk van het lesgeven
VIII. Benadering van de didaktiek van het meetkunde-onderwijs vanuit de theorie
IX. Fundering van de door mij in de aanvankelijke meetkunde gebruikte methode
X. Protokol over het werkstuk tegels
XI. Analyse van het protokol in verband met de visuele meetkundige strukturering van het reeds globaal gestruktureerde waarnemingsveld
XII. Analyse van het protokol in verband met de denkstrukturering
XIII. Het leren van de vaktaal. De analyse van het onderwijsproces (protokol) in verband met de taalstrukturering
XIV. Nadere analyse en fundering van de didaktiek
XV. Het leerproces in het laatste trimester
Dr. D. van Hiele-Geldof
Proefschrift
I. Wat is een didaktisch experiment?
II. Beschouwingen over een nieuwe aanpak van het meetkunde-onderwijs
III. Verslag van de eerste kennismaking van de groepen 1A en 1B met meetkunde
IV. Toelichting bij de meetkunde-leerstof van het eerste stadium
V. Nieuwe didaktiek in verband met het meetkunde-leren in het eerste en tweede stadium
VI. Het onderwerp "Tegels"
VII. Benadering van de didaktiek der meetkunde uit de praktijk van het lesgeven
VIII. Benadering van de didaktiek van het meetkunde-onderwijs vanuit de theorie
IX. Fundering van de door mij in de aanvankelijke meetkunde gebruikte methode
X. Protokol over het werkstuk tegels
XI. Analyse van het protokol in verband met de visuele meetkundige strukturering van het reeds globaal gestruktureerde waarnemingsveld
XII. Analyse van het protokol in verband met de denkstrukturering
XIII. Het leren van de vaktaal. De analyse van het onderwijsproces (protokol) in verband met de taalstrukturering
XIV. Nadere analyse en fundering van de didaktiek
XV. Het leerproces in het laatste trimester
Specificaties
- Auteur
- Dr. D. van Hiele-Geldof
- Uitgever
- Meulenhoff; Muusses; Erven Noordhoff; Nijgh & Van Ditmar; Struy; Van Mantgem & Van der Does
- Jaar
- 1957
- Druk
- -
- Aantal pagina's
- 177
- Taal
- Nederlands
- Doos
- B35