Beschrijving
Rekenen en wiskunde in de bovenbouw
F. Goffree
Een aantal ontwikkelingen, zoals MILE, het formuleren van startbekwaamheden, het opleidingsmodel van de PML, hebben bijgedragen tot een duidelijk beeld van de inhoud en didactiek van het reken- en wiskundeonderwijs in de bovenbouw. Een afgeleide hiervan zijn de doelstellingen voor studenten, geformuleerd in termen van praktijkkennis.
Dit deel uit de serie Wiskunde & Didactiek richt zich op het verwerven van die praktijkkennis voor de leraar bovenbouw; met name van de verhoudingen, breuken, kommagetallen en procenten. Door zelfwerkzaamheid en/of samenwerking met medestudenten - bij voorkeur begeleid door een expert op alle onderdelen van dit boek - verwerft de pabo-student geleidelijk de inhoudelijke en (vak)didactische competentie die nodig is voor reken- en wiskundeonderwijs aan leerlingen in de bovenbouw.
Een bijzondere plaats neemt de leergang procenten in. De bijgeleverde cd-rom met fragmenten uit het MILE-project vormt het vertrekpunt voor de student: de praktijk van het reken-wiskundeonderwijs. Daarmee geeft Rekenen en wiskunde in de bovenbouw een antwoord op de problematiek van integratie van theorie en onderwijspraktijk in de lerarenopleiding.
Specificaties
- Auteur
- F. Goffree
- Uitgever
- Wolters-Noordhoff
- Jaar
- 2001
- Druk
- -
- Aantal pagina's
- 332
- Taal
- Nederlands
- Doos
- B20
Betalingen & retouren
- Betaalmethoden
- Overboeking
Stuur bericht
Aanmelden om een vraag te stellen aan de verkoper.