Beschrijving
De problematiek van het inzicht gedemonstreerd aan het inzicht van schoolkinderen in meetkunde-leerstof
Dr. P.M. van Hiele
Proefschrift
I. Wat is inzicht?
II. Hoe toetst men inzicht?
III. De plaats van het inzicht in enkele leer- en denkpsychologieën
IV. De invloed van de leerpsychologieën op de didaktiek van de meetkunde
V. Hoe komt inzicht in meetkunde tot stand?
VI. Op welke wijze openbaart zich het inzicht bij kinderen?
VII. De invloed van het inzicht op de habitus van het kind
VIII. De mogelijkheid om wiskunde toe te passen in andere vakken
IX. De vormende waarde van de wiskunde
X. De betekenis van het inzicht voor de zijns-modus van het kind
XI. Is het zinvol bij het onderwijs de ontwikkeling van het inzicht als doelstelling te kiezen?
XII. De voorwaarden, die aan de didaktiek gesteld moeten worden om het inzicht zo goed mogelijk te bevorderen
XIII. De praktische realiseerbaarheid van een didaktiek, die er op gericht is het inzicht zoveel mogelijk te bevorderen
XIV. Algemene beschouwingen over de didaktiek van de meetkunde in verband met de ontwikkeling in de richting van het inzicht
XV. Het onderwijs in de meetkunde in de eerste klas van de middelbare school
XVI. Het onderwijs in de meetkunde in de hogere klassen van het V.H.M.O.
XVII. De experimentele grondslagen van de bestudering van het inzicht in de meetkunde
XVIII. De plaats, die het inzicht inneemt in het rationele denken
Betalingen & retouren
- Betaalmethoden
- Overboeking
Stuur bericht
Aanmelden om een vraag te stellen aan de verkoper.