Beschrijving
Studietoetsen - construeren, afnemen, analyseren
A.D. de Groot, R.F. van Naerssen
1. Waarom 'meerkeuzevragen'
2. Een definitie en verdere kenmerken
3. Gebruik en nut van studietoetsen
4. Onderwijskundige aspecten van de toetsvorm
5. Psychometrische aspecten: itemanalyse
6. Testanalyse: de toets als instrument
7. Enkele items ter inleiding
8. Constructie en beoordeling van items: formele aspecten
9. Constructie en beoordeling van items: een procesbeschrijving
10. Enkele ervaringen met het schrijven van wiskunde-items voor de lagere klassen van het middelbaar onderwijs
11. De samenstelling van een studietoets
12. Vermenigvuldigen, afnemen en scoren van toetsen
13. Van ruwe score naar standaardscore
14. Correlatie
15.Betrouwbaarheid
16. Validiteit
17. De interpretatie van indices
18. Meer gecompliceerde scoringswijzen
19. De caesuur voldoende/onvoldoende en het geven van cijfers
20. Mogelijkheden bij de machinale verwerking van antwoordbladen
21. Enkele items over de laatste hoofdstukken
Appendix I: Eenvoudige itemanalyse: bewerkingsrecepten
Appendix II: Voorbeelden van items over verschillende vakken
Appendix III: De juiste alternatieven van items
Betalingen & retouren
- Betaalmethoden
- Overboeking
Stuur bericht
Aanmelden om een vraag te stellen aan de verkoper.