Rekenen en wiskunde ter overbruggingWim SweersOver rekenen en wiskunde in de bovenbouw van het basisonderwijs en de brugklas van het voortgezet onderwijs
1. Rekenen en wiskunde in samenhang
2. Enkele uitgangspunten voor verantwoord reken- en wiskunde-onderwijs
3. Rekenen met een machientje
4. Nieuwe ideeën inpassen in het gangbare reken- en wiskunde-onderwijs
De slang van Rubik - in 101 gedaantenJan van de CraatsI. Wat is de Slang?
II. Onderhoud en reparatie
III. Honderd-en-Een Gesloten Symmetrische Slangen
IV. Hoe werkt onze Code?
V. Soorten Symmetrie
VI. Kristallen en Kaleidoskopen
Tabel I: Oplossingen
Tabel II: De Symmetriegroepen die in Hoofdstuk III voorkomen
Als je begrijpt wat ik bedoelC.J.E.M. van den BoerProefschrift
Een zoektocht naar verklaringen voor achterblijvende prestaties van allochtone leerlingen in het wiskundeonderwijs
1. Inleiding
2. Literatuurstudie
3. Kennismaking met multiculturele klassen
4. Op zoek naar moeilijkheden van allochtone leerlingen tijdens de wiskundeles
5. Opvattingen van allochtone leerlingen over het vak wiskunde
6. Allochtone leerlingen aan het woord
7. Slotbeschouwingen
Volgens Bartjens …J. van den Bergh, R. Felix, L. FaesHet Ei van Columbus: rekenpuzzels & breinkrakers
Speciale uitgave van 'Het Ei van Columbus', vaste rubriek in het tijdschrift 'Volgens Bartjens ...'.
De veiling website gebruikt functionele cookies. We gebruiken Google ReCaptcha (v2) om spambots tegen te gaan. Als je doorgaat stem je in met het gebruik van deze cookies.