In the quarter of a century since three mathematicians and game theorists collaborated to create Winning Ways for Your Mathematical Plays the book has become the definitive work on the subject of mathematical games. Now carefully revised and broken down into four volumes to accommodate new developments the Second Edition retains the original's wealth of wit and wisdom. The authors' insightful strategies blended with their witty and irreverent style make reading a profitable pleasure. In Volume 2 the authors have a Change of Heart bending the rules established in Volume 1 to apply them to games such as Cut-cake and Loopy Hackenbush. From the Table of Contents: - If You Can't Beat 'Em Join 'Em! - Hot Bottles Followed by Cold Wars - Games Infinite and Indefinite - Games Eternal--Games Entailed - Survival in the Lost World
Specificaties
Auteur
E.R. Berlekamp; John H. Conway; and Richard K. Guy
Uitgever
Academic Press
Jaar
1982
Druk
-
Aantal pagina's
822
Taal
Engels
Doos
H005
Betalingen & retouren
Betaalmethoden
Overboeking
Stuur bericht
Aanmelden om een vraag te stellen aan de verkoper.
Tweede Fase vwo NTVoortgezette Meetkunde deel II B5. Oefenen in bewijzen6. Bewijzen vinden7. Vermoedens op een scherm8. Vermoedens bewijzen9. Herhalings- en onderzoeksopdrachten
Nederlandse bewerking door Bruno ErnstVertaald door Br. Protasius-StraverIX. De regelmatige zeventienhoekX. De oplossing van algebraïsche vergelijkingen door worteltrekkingXI. Het vierkleurenprobleemXII. Het oneindige in de wiskundeXIII. Het grote probleem van FermatXIV. Over de zogenaamde ruimtekrommingXV. Nog meer problemen?
De veiling website gebruikt functionele cookies. We gebruiken Google ReCaptcha (v2) om spambots tegen te gaan. Als je doorgaat stem je in met het gebruik van deze cookies.