1. Wankelend optimisme2. De oorsprong van de chaos3. Slingeringen en resonanties4. Het ontstaan van het moderne wereldbeeld5. Poincaré ondermijnt het wereldbeeld6. Een chaotische slinger7. Chaos in het weer8. Chaotische populatiegroei9. Bifurcaties en de Mandelbrotverzameling10. Conservatieve chaos11. Vreemde attractoren12. Chaos in werking13. Chaos in de biologie en de geneeskunde14. Chaos in het zonnestelsel15. Nieuwe ideeën en speculaties16. Chaos als metafoor17. Het einde van de voorspelba...
I. Mathematical GamesII. Chance and ChoiceÍII. Where Does it End?IV. Automatic ThinkingV. Two-Way StretchVI. Rules of PlayVII. An Accountant's NightmareVIII. Double TalkIX. What is Mathematics?
This open access book inspired by the ICME 13 Thematic Afternoon on “European Didactic Traditions” takes readers on a journey with mathematics education researchers developers and educators in eighteen countries who reflect on their experiences with Realistic Mathematics Education (RME) the domain-specific instruction theory for mathematics education developed in the Netherlands since the late 1960s. Authors from outside the Netherlands discuss what aspects of RME appeal to them their critic...
Techniek van het differentiëren en het rekenen met bewerkingssymbolenMiddelwaardestellingenSplitsing in partieelbreukenMethoden voor het ontwikkelen in reeksen en convergentiebewijzenBepaling van limietenImpliciet gegeven functies in het bijzonder algebraïsche functionaaldeterminant en invoering van nieuwe veranderlijkenMaxima en minima van functies van één veranderlijkeTheorie der vormen met toepassing op maxima en minima van functies van meer veranderlijkenVerspreide meetkundige toepassing...
De veiling website gebruikt functionele cookies. We gebruiken Google ReCaptcha (v2) om spambots tegen te gaan. Als je doorgaat stem je in met het gebruik van deze cookies.